Skip to main content

Služby SEO (optimalizace webu pro vyhledávače) jsou nezbytnou součástí úspěšné online marketingové strategie, ať už se týká jedinců, anebo firem všech velikostí. Jednou z důležitých otázek, kterou je nezbytné při schůzce řešit, jsou náklady na služby SEO. Ty se pochopitelně liší v závislosti na konkrétním specialistovi a jeho zvolených službách. Investice do kvalitních služeb SEO však může být klíčovou v tom smyslu, že vám pomůže zvýšit vaši viditelnost na internetu, a tím pádem přilákat více návštěvníků Vašeho webu. Výsledkem je zvýšení prodejů a příjmů. Záleží také na očekávání jedince – tedy co od optimalizace webu očekává a zda-li jsou jeho očekávání reálná, anebo jsou to spíše nereálné fantazie. Ať už na školím marketingové specialisty, anebo mám individuální schůzky s klienty, občas se neubráním dojmu, že spousta z nich vnímá SEO jako „kouzelnickou strategii“ a SEO specialistu jako „kouzelníka“, který dovede mávnutím proutku zviditelnit jejich web a dostat jej na první příčky ve vyhledávání. Nalijme si čistého vína. Žádný profesionální specialista SEO Vám nezaručí, že se dostanete na první příčky vyhledávání. To by musel být opravdu kouzelník, anebo spíše senzibil, který vidí do algoritmů Googlu a dovede podle nich web dokonale vyladit. Poctivou optimalizací se dá docílit opravdu lecčehos a z mých vlastních zkušeností mohu zodpovědně říci, že jsou to právě i ty první pozice ve vyhledávání. Ale nikdo Vám je nemůže zaručit! Ani já ani žádný jiný SEO specialista, se kterým se rozhodnete spolupracovat. Dalším faktem je, že SEO spolupráce je dlouhodobá. Občas mají klienti představu, že stačí jen jedna pouhá konzultace a ta je nějakým zázračným způsobem osvítí a vyšvihne ve vyhledávačích na příčky vítězů. Ani to bohužel není tak jednoznačné, jak se to někdy laikovi může zdát. SEO je práce dlouhodobá a systematická. Vychází z pečlivé analýzy klíčových slov, pravidelného a dlouhodobého zpracovávání kvalitního obsahu, vyladěného technického stavu webu (především jeho struktury z hlediska SEO), kvalitního odkazového profilu (viz linkbuilding) atd. Z toho pak zákonitě vyplývá, že SEO se nedá řešit „jednorázově“. Kdo chce sklízet pomyslné plody, musí nejdřív zasít, opečovávat a po nějaké době sklízet samotné plody jeho dlouhodobé práce. A přesně o to usilujeme v naší spolupráci s mými klienty. Ta je nastavená obvykle dlouhodobě, kdy pracujeme na komplexní SEO kvalitě jeho webu, ať už je zákazník jednotlivcem, anebo má větší firmu. Výsledky se zpravidla nedostavují okamžitě, ale až za nějakou dobu – tedy kdo chce sklízet plody, musí nejdřív zasít a opečovávat nově vznikající plody. Samozřejmě, jako v každém jiném oboru, je dnes i obor SEO přehlcen nejrůznějšími „odborníky“, kteří Vám budou dávat zaručené rady a rádoby propracované strategie, které ve výsledku nepřispějí ničemu jinému než jejich bankovnímu účtu. I zde je potřeba tzv. „třídit zrno od plev“. 

Kolik stojí SEO: obvyklé cenové modely služeb

Nyní se konečně dostáváme k „jádru pudla“ – čili jaké jsou obvykle ceny za SEO služby, co od nich (ne)můžete očekávat a jak lze poskytování SEO služeb obvykle členit.

Měsíční tarif SEO

U některých SEO specialistů je měsíční tarif praktickým a běžným cenovým modelem. Tento tarif se obvykle pohybuje od 1 000 do 2 000 CZK měsíčně v závislosti na úrovni služeb, které potřebujete. V rámci měsíčního tarifu můžete očekávat, že budete dostávat průběžné optimalizační služby, jako je analýza klíčových slov, tvorba obsahu, linkbuilding (budování zpětných odkazů), technické SEO apod.

Hodinová sazba SEO

Spousta SEO specialistů nabízí své služby za hodinový tarif, přičemž cena je orientačně kolem 2 500 CZK za hodinu. Tento typ cen je nejvhodnější pro firmy, které potřebují příležitostnou nebo krátkodobou podporu SEO, například analýzu klíčových slov konkurence, jednorázový audit webu, rychlou technickou opravu apod.

Ceník založený na projektu

Někteří specialisté stanovují cenu na základě konkrétního projektu. Může se jednat o redesign webových stránek, uvedení nového produktu na trh a další. Zde jsou ceny opravdu individuální, a to v závislosti na rozsahu projektu a realizovaných prací, ale také na složitosti. Rámcově se mohou pohybovat v desítkách tisíc CZK.

Platí pravidlo: kolik stojí SEO = jak kvalitní jsou služby?

Ne vždy. Na trhu se objevují tzv. „SEO šamani“, kteří jsou schopní Vám slibovat takřka magické výsledky jejich služeb, zaměřují se na věci, které nejsou z hlediska obecného výkonu webu prioritní, no a nakonec si naúčtují ceny, které mnohdy převyšují taxu seriózních SEO profesionálů. Proto je dobré si předem dobře zvolit specialistu, se kterým chcete spolupracovat a který na Vás působí seriózně.

Ano, ceny jsou mnohdy opravdu relativně vysoké. Za kvalitní služby SEO se platí, ale vězte, že výsledky mohou stát opravdu za to – za předpokladu, že si vyberete profesionála, který problematice SEO rozumí a ví, co dělá.

Benefity, které Vám investice do kvalitních SEO služeb přinese

Bez ohledu na cenový model můžete od placených služeb SEO očekávat následující výhody:

  • Větší viditelnost: Dobře optimalizované webové stránky obvykle zaujímají vyšší příčky na stránkách s výsledky vyhledávání, což potenciálním zákazníkům usnadní vaše nalezení. Větší viditelnost navíc vede k větší návštěvnosti vašich webových stránek a v konečném důsledku k většímu počtu obchodů.
  • Lepší uživatelská zkušenost: Kvalitní SEO služby Vám také pomohou vyladit uživatelské prostředí webových stránek, což návštěvníkům usnadní jednak pohyb na webu a jednak nalezení toho, co skutečně hledají. To vede k jejich vyšší angažovanosti a k benefitům, které s ní souvisejí – např. vyšší konverze (nákupy produktů, vyplnění formulářů, aktivace Newsletteru apod.)
  • Lepší výkonnost webových stránek: Kvalitní poskytovatel SEO služeb vám rovněž pomůže zhodnotit webové stránky z hlediska jejich výkonu, který je jedním z důležitých prvků SEO. Ve výsledku Vám pak pomůže docílit např. rychlejšího načítání webu, lepší struktury a celkově kvalitnějšímu uživatelskému zážitku v prostředí webových stránek.
  • Konkurenční výhoda: Investice do kvalitních služeb SEO vám může poskytnout náskok před konkurencí, protože vám pomůže získat vyšší pozice na stránkách s výsledky vyhledávání, a tím oslovit více potenciálních zákazníků, což také zvýší autoritu Vašeho webu v prostředí vyhledávačů, jako je Google a Seznam.

Závěrem lze říci, že náklady na služby SEO se mohou značně lišit v závislosti na vašich potřebách a poskytovateli, se kterým spolupracujete. Investice do kvalitních služeb SEO však může být klíčovou investicí, která vám pomůže nejen zvýšit vaši viditelnost na internetu, ale také komplexně zlepšit výkonnost Vašeho projektu. Pokud stále tápete, jakého specialistu a služby si zvolit, mohu být Vaším průvodcem na cestě já. V případě zájmu se neváhejte podívat na informace o mé maličkosti, SEO službách, a také na kontaktní stránku.

momentka Michala Kaczora z kanceláře

Mgr. Michal Kaczor
SEO specialista

Moje SEO služby Vám pomohou zlepšit viditelnost webových stránek a jejich reputaci ze strany vyhledávačů (Google, Seznam). Rád s Vámi realizuji bezplatnou a nezávaznou úvodní on-line schůzku a připravím pro Vás ty nejlepší SEO služby.